Online hulpdienst
Kom je er niet uit, heb je vragen of wil je meer weten? Laat dan een berichtje achter onder de tutorial van de desbetreffende kit. Onze online lab-medewerker staat voor je klaar. Deze lab-medewerker geeft antwoord op al je vragen onder je achtergelaten bericht en kan je ook terugbellen als je het lastig vindt je vraag op te schrijven.

Bibliotheek Almelo@Home

Almelo, Nederland
mft@tetem.nl
Open deze route in je routeplanner

@Home programma

Zet dit event in mijn agenda
15-06-2020 12:06 30-11-2020 07:11 Amsterdam @Home programma Maak de Make-It@Home kit Rotormobiel, die wordt aangedreven door een propeller of beïnvloed het magnetische veld en laat een potlood zweven met de kit Magnetisch Zwevend Potlood. Of kies een uitdagende programmeerworkshop kit uit de Code-It@Home lijn. Bibliotheek Almelo@Home, , Almelo

Maak de Make-It@Home kit Rotormobiel, die wordt aangedreven door een propeller of  beïnvloed het magnetische veld en laat een potlood zweven met de kit Magnetisch Zwevend Potlood. Of kies een uitdagende programmeerworkshop kit uit de Code-It@Home lijn.

Het @Home programma dat de Twentse Maakplaatsen in samenwerking met Tetem heeft ontwikkeld biedt kinderen en jongeren in hun vrije tijd en vakantie volop inspiratie om iets leuks én nieuws te doen. Uitdagende maakactiviteiten en online workshops, allemaal op het gebied van techniek en digitalisering. Een online concept dat eenvoudig in huis te halen is!

Naast de fysieke maakactiviteiten die bij deze Maakplaats buitenschools en in de vakantie gevolgd kunnen worden, kunnen kinderen tussen de 6 en 15 jaar op elk moment aan de slag met deze serie thuis-maakworkshops.

Met de Make-It@Home techniekkits kunnen kinderen van 6 tot 15 jaar eindeloos aan de slag met uitdagende en leerzame maakopdrachten. De kinderen leren bijvoorbeeld een Rotormobiel maken die wordt aangedreven door een propeller of laten een potlood zweven door het beïnvloeden van het magnetische veld. Naast de Make-It@Home kits kunnen kinderen en jongeren in de leeftijd van 8 t/m 15 jaar Code-It@Home programmeer workshops volgen. Programmeer je eigen Flappy Bird spel of ontdek hoe een algoritme werkt. Ze leren alles over coderen, programmeren en creativiteit binnen het programmeren.

Nieuwsgierig? Bekijk hier het volledige @Home programma.