Bright.nl interview met Anouk Wipprecht

Publiceerdatum:
Het interview met Anouk Wipprecht over Robotic Couture op Bright.nl: Dat Wipprecht vaker niet dan wel in Nederland verblijft, verraadt ze door zo vaak als het kan ‘like’ te zeggen in plaats van ‘uhm’. Af en toe zoekt de spraakwaterval naar een Nederlands woord om, als dat niet snel genoeg gaat, toch maar de Engelse variant te gebruiken. Ze werkt vanuit Silicon Valley. Bedrijven als Volkswagen en Intel mag ze tot haar opdrachtgevers rekenen. Internationaal brak ze door in 2012 met de smoke-dress die Fergie, de zangeres van de Black Eyed Peas, tijdens de halftime show van de Super Bowl droeg. Lees verder

Laatste in de media

Playbour City Engines op nationale radio Deutschlandfunk

The Rodina werd geinterviewd door cultuurjournalist Peter Backof voor het nationale radiostation Deutschlandfunk over de virtuele playgrounds die ze voor Tetem hebben ontwikkeld. Luisteer hier naar het hele interview.

Tubantia: Mediakunstenaar Roos ontwerpt escaperoom in Enschede die aanzet tot nadenken over eigen internetgedrag

Voor de tentoonstelling I want to delete it all, but not now, ontwikkelde Roos een bijzondere conceptuele escaperoom waarin de rol van technologie in het leven van mensen en de ethische vragen daarbij worden uitvergroot. ,,Ik heb een fascinatie voor games en puzzels. Ook als kunstvorm. Je dwingt toeschouwers een actieve rol aan te nemen”, vertelt Roos vanuit haar atelier […]