CLOT Mag: Gallery private views with robots at Tetem Artspace Netherlands

Publiceerdatum: 07 januari, 2021

Something that in the internet subcultures circles almost started as a joke or meme – attaching a camera or an iPad to someone’s else body to use it as a mobile vessel for whatever communication or visual purpose-, seems to have been pushed a step further in a new project by Tetem, an artspace in the Netherlands. The gallery has developed a system where their exhibitions are not only accessible physically (every day more and more difficult) and online but also with a robot. Named Double, this remote-controlled robot allows the virtual visitor to explore and experience Tetem’s exhibition space.

The visitor controls the robot from home and decides where the robot goes and what they want to discover. Real-time images and sound are sent via the webcam. Controlling the robot, Tetem says, is easy with a computer or the app. On the other side of the screen, a Tetem employee welcomes and assists the visitors during their visit. The “robot visitor” can also take pictures inside the exhibition space.

Read the whole article here.

Laatste in de media

BOK: Abner Preis’ augmented reality in Tetem

Abner Preis is een in Amsterdam gevestigde kunstenaar die met tal van verschillende media werkt: performances, video, tekeningen en foto’s waarmee hij net zo goed een beeldende verhalenverteller als een verhalende beeldmaker genoemd kan worden. Zijn werken kunnen ook gezien worden als een reflectie op onze tijd; de consumptiemaatschappij, geweld, protest en revolutie. Klik hier voor het volledige artikel.

Loving Geopolitics magazine: Kunstenaars bekommeren zich om wereldproblemen

BREAK THE WALL wordt begin 2024 getoond in en op verschillende locaties in Nederland: Neude Bibliotheek, Utrecht tot NXT Museum, Amsterdam, en Tetem in Enschede. BREAK THE WALL ontwikkelden we aanvankelijk als een gelaagde tentoonstelling die je kunt doorlopen als een game. De coronacrisis droeg ertoe bij dat we uiteindelijk besloten een game te produceren: een narratieve game die op […]