Kijk op Oost: De eerste toekenningen uit het Generators fonds

Publiceerdatum: 01 juli, 2020

De eerste projecten uit het Generators fonds zijn toegekend! Het fonds ondersteunt projecten van underground cultuurmakers in heel Twente op het gebied van creatieve technologie, game-design, dance, electronic music, avant-garde kunst en festivals. The Overkill, Green Vibrations en de drie muzikanten Henk Lammers, Simon Vroom en Sofie Timmerij hebben de eerste toekenningen gekregen.

Begin deze week hebben drie projecten een toekenning gekregen uit het Generators fonds. Het Generators fonds ondersteunt projecten van underground cultuurmakers in Twente op het gebied van creatieve technologie, game-design, dance, electronic music, avant-garde kunst en festivals. Bij de projecten staan samenwerking, creativiteit, technologie en innovatie centraal. De aanvraagrondes vinden vier keer per jaar plaats. In juni zijn de aanvragen uit de eerste ronde beoordeeld door de adviescommissie bestaande uit: Gabey Tjon a Tham (geluidskunstenaar en onderzoeker uit Den Haag), Harco Rutgers (eigenaar Esc.rec. en De Perifeer) en Charlien Adriaenssens (art programmer bij WORM Rotterdam). De aanvragen zijn beoordeeld op het creatieve, technologische en innovatieve aspect, het belang voor het publiek en het belang voor de Generators en het genre.

Lees hier het hele artikel.

Laatste in de media

BOK: Abner Preis’ augmented reality in Tetem

Abner Preis is een in Amsterdam gevestigde kunstenaar die met tal van verschillende media werkt: performances, video, tekeningen en foto’s waarmee hij net zo goed een beeldende verhalenverteller als een verhalende beeldmaker genoemd kan worden. Zijn werken kunnen ook gezien worden als een reflectie op onze tijd; de consumptiemaatschappij, geweld, protest en revolutie. Klik hier voor het volledige artikel.

Loving Geopolitics magazine: Kunstenaars bekommeren zich om wereldproblemen

BREAK THE WALL wordt begin 2024 getoond in en op verschillende locaties in Nederland: Neude Bibliotheek, Utrecht tot NXT Museum, Amsterdam, en Tetem in Enschede. BREAK THE WALL ontwikkelden we aanvankelijk als een gelaagde tentoonstelling die je kunt doorlopen als een game. De coronacrisis droeg ertoe bij dat we uiteindelijk besloten een game te produceren: een narratieve game die op […]