Metropolis M review GOGBOT en Xenobodies in Mutation

Publiceerdatum: 15 september, 2019

Vergelijkbaar grensoverschrijdend gedrag is te vinden in het werk Sonja Bäumel, Mary Maggic en Špela Petrič dat Tetem heeft in Xenobodies in Mutation. De tentoonstelling, anders dan de rest van het festival nog tot 17 november te zien, onderzoekt de implicaties van mutaties van microben of planten tot menselijke geslachtsdelen. De meest spraakmakende installatie is Genital(*)Panic van Maggic waarin een bezoeker in de speciaal daarvoor ingerichte alien genital scanning for all unruly bodies kamer de afstand tussen het eigen scrotum en geslachtsdelen kan opmeten, scannen en 3D-printen.

In tegenstelling tot de drie kunstenaars bij Tetem die bio- en technologische verandering lijken te (bot)vieren geeft de Youngblood Award tentoonstelling in het oude VVV-pand een andere kijk op de zaak. Hier worden de werken van net afgestudeerde kunstenaars tentoongesteld in een post-apocalyptische kraakpand setting. De meeste lijken de vraag van het festival ‘Wanna Shock Your Senses?’ te beantwoorden met directe esthetische gratificatie en overrompeling – een logische beslissing gezien het grote aantal werken dat er te zien is.

Lees hier het hele artikel.

Laatste in de media

Vogue Phillipines: Bianca Carague Designs Virtual Realms For Your Mental Well-being

Entering into the virtual realm Bump Galaxy, one might encounter a sparkle of fireflies that asks how you’re doing. Glowing avifaunas soar above head, dancing between pixel-made parrots. Heartfelt conversations with strangers are even highly-encouraged. “Welcome to a place in the metaverse, where people play to care,” reads the welcome message as one enters the digital space. This is social […]

Huis aan Huis: Verhalen over planten

Er zijn naar schatting ruim 370.000 verschillende soorten planten in de wereld. Plus alle soorten die nog niet ontdekt zijn én de varianten die wij als mens maken.  En iedere plant is weer bijzonder op zijn eigen manier, met een eigen verhaal en persoonlijkheid.  Lees hier het volledige artikel.