Co-productie met partners:
Maakplaatsen, generators, MMM & @home

Metropolis M review GOGBOT en Xenobodies in Mutation

Publiceerdatum: 15 september, 2019

Vergelijkbaar grensoverschrijdend gedrag is te vinden in het werk Sonja Bäumel, Mary Maggic en Špela Petrič dat Tetem heeft in Xenobodies in Mutation. De tentoonstelling, anders dan de rest van het festival nog tot 17 november te zien, onderzoekt de implicaties van mutaties van microben of planten tot menselijke geslachtsdelen. De meest spraakmakende installatie is Genital(*)Panic van Maggic waarin een bezoeker in de speciaal daarvoor ingerichte alien genital scanning for all unruly bodies kamer de afstand tussen het eigen scrotum en geslachtsdelen kan opmeten, scannen en 3D-printen.

In tegenstelling tot de drie kunstenaars bij Tetem die bio- en technologische verandering lijken te (bot)vieren geeft de Youngblood Award tentoonstelling in het oude VVV-pand een andere kijk op de zaak. Hier worden de werken van net afgestudeerde kunstenaars tentoongesteld in een post-apocalyptische kraakpand setting. De meeste lijken de vraag van het festival ‘Wanna Shock Your Senses?’ te beantwoorden met directe esthetische gratificatie en overrompeling – een logische beslissing gezien het grote aantal werken dat er te zien is.

Lees hier het hele artikel.

Laatste in de media

Playbour City Engines op nationale radio Deutschlandfunk

The Rodina werd geinterviewd door cultuurjournalist Peter Backof voor het nationale radiostation Deutschlandfunk over de virtuele playgrounds die ze voor Tetem hebben ontwikkeld. Luisteer hier naar het hele interview.

Tubantia: Mediakunstenaar Roos ontwerpt escaperoom in Enschede die aanzet tot nadenken over eigen internetgedrag

Voor de tentoonstelling I want to delete it all, but not now, ontwikkelde Roos een bijzondere conceptuele escaperoom waarin de rol van technologie in het leven van mensen en de ethische vragen daarbij worden uitvergroot. ,,Ik heb een fascinatie voor games en puzzels. Ook als kunstvorm. Je dwingt toeschouwers een actieve rol aan te nemen”, vertelt Roos vanuit haar atelier […]