Twente FM: Realisatie BasisLabs in 14 Twentse gemeenten van start: Maakindustrie belangrijk in Twente

Publiceerdatum: 15 december, 2021

Afgelopen dinsdag was het officiële tekenmoment in de bibliotheek in Borne: de financiering voor BasisLabs in de veertien verschillende Twentse gemeenten is rond. In deze BasisLabs kunnen jongeren én ouderen bezig met techniek. Wilja Jurg, directeur en bestuurder van initiatiefnemer Tetem, is blij dat er begonnen kan worden met de realisatie van de labs. "Het budget is er om in elke Twentse gemeente een BasisLab te creëren. Denk dan het werken met 3D-printers en laser cutters. Iedereen kan daarmee aan de slag: het onderwijs, maar ook jonge ondernemers die een test willen maken van iets." Wethouder Martin Velten van de Gemeente Borne is blij dat er dergelijke labs komen. "Het is belangrijk dat jongeren en ouderen met elkaar in contact komen. Het past ook in de opzet van de nieuwe bibliotheken: niet alleen een ruimte om boeken te lenen en te lezen. Het is een ontmoetingsplek. Voel je je eenzaam, wat vervelender dan voor corona... Dan kan je hier naartoe komen."

Bekijk hier de volledige reportage

Laatste in de media

BOK: Abner Preis’ augmented reality in Tetem

Abner Preis is een in Amsterdam gevestigde kunstenaar die met tal van verschillende media werkt: performances, video, tekeningen en foto’s waarmee hij net zo goed een beeldende verhalenverteller als een verhalende beeldmaker genoemd kan worden. Zijn werken kunnen ook gezien worden als een reflectie op onze tijd; de consumptiemaatschappij, geweld, protest en revolutie. Klik hier voor het volledige artikel.

Loving Geopolitics magazine: Kunstenaars bekommeren zich om wereldproblemen

BREAK THE WALL wordt begin 2024 getoond in en op verschillende locaties in Nederland: Neude Bibliotheek, Utrecht tot NXT Museum, Amsterdam, en Tetem in Enschede. BREAK THE WALL ontwikkelden we aanvankelijk als een gelaagde tentoonstelling die je kunt doorlopen als een game. De coronacrisis droeg ertoe bij dat we uiteindelijk besloten een game te produceren: een narratieve game die op […]